BIP

Zespół Szkół Ogólnokształcących

Wycieczka klas drugich i kl. 3a

2018-05-23

Maj – miesiąc uznawany przez wielu ludzi za najpiękniejszy w roku. Dni stają się dłuższe, jest coraz więcej słońca, kwitną kwiaty, drzewa i krzewy.

W tych okolicznościach klasy gimnazjalne 2 a, 2 b, 2 c oraz 3a wybrały się na wycieczkę szkolną, której celem było odwiedzenie południowo-zachodniej Polski oraz atrakcji turystycznych naszego południowego sąsiada Czech.

Wycieczka rozpoczęła się wczesnym rankiem w dniu 7 maja 2018. O godz. 7 rano choć jeszcze zaspani, ale z nadzieją na przygodę, miłe chwile oraz super towarzystwo wyruszyliśmy w podróż autokarem do Karpacza. Dotarliśmy na miejsce do miejscowości Przesieki po godzinie 16, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku „Marcus”.

Wieczorem wszyscy spotkaliśmy się przy ognisku. Jedliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy, graliśmy na gitarze i rozmawialiśmy. O godzinie 10 rozeszliśmy się do naszych pokoi, aby odpocząć przed następnym dniem wycieczki.

Dzień drugi rozpoczął się śniadaniem. Około 10 byliśmy już w centrum Karpacza. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, a następnie podzieleni na dwie grupy wyruszyliśmy na długi spacer, podczas którego zobaczyliśmy Świątynie Wang. Kolejnym punktem programu było słynne schronisko Samotnia, przepięknie położone nad Małym Stawem.

Trzeci dzień wycieczki również rozpoczął się wczesnym rankiem. Ten dzień przeznaczony był na zwiedzanie Pragi. Podobnie jak w poprzednim dniu, podzieleni na grupy, z przewodnikiem spacerowaliśmy po ulicach stolicy Czech. Widzieliśmy królewską dzielnicę Hradczany z Katedrą Św. Wita i Ogrodami Królewskimi, dzielnicę „Mała Strana” położoną u stóp praskiego Zamku Królewskiego, która podobnie jak Hradczany była zalążkiem zjednoczonej Pragi. Następnie Mostem Karola przeszliśmy na Stare Miasto, zabytkowe centrum kulturalne i handlowe stolicy Czech. Rynek Staromiejski jest najbardziej reprezentacyjnym placem miasta otoczonym ze wszystkich stron kilkusetletnimi barokowymi kamienicami. Na rynku znajduje się też Ratusz Miejski, którego początki sięgają XIV wieku, z ruchomym zegarem astronomicznym „Orlojem”, który stanowi popularną atrakcje turystyczną. Odwiedziliśmy również zabytkowy gotycki kościół Najświętszej Marii Panny przed Tynem oraz znajdującą się w środku Starego Miasta dzielnicę Żydowską „Josefov”.

Po pełnym dniu wrażeń, w mieście o wspaniałej architekturze, z mnóstwem zabytkowych budowli oraz pięknych widoków, późnym popołudniem wróciliśmy do ośrodka.

Czwarty dzień wycieczki zaplanowany był na zwiedzanie Skalnego Miasta w Ardspach, leżącego tuż za polsko-czeską granicą. Skalne Miasto to kamienny labirynt wyrzeźbiony siłami natury. Wokół kompleksu skał utworzono rezerwat przyrody, w którym wyznaczono trasy turystyczne, aby umożliwić turystom bezpieczne poruszanie się po terenie.

Po powrocie do ośrodka skupiliśmy się na rozwijaniu kontaktów towarzyskich, spotkaniach, rozmowach. Wieczorem odbyła się także dyskoteka, na której wszyscy świetnie się bawili, łącznie z nauczycielkami  ;-)

Następnego dnia nadszedł niestety dzień powrotu.

Zanim jednak ruszyliśmy w drogę powrotną do Komorowa, spędziliśmy dzień we wspaniałym Wrocławiu. Przewodnik oprowadził nas po Starym Mieście, Ostrowie Tumskim – najstarszej części miasta, gdzie znajduje się Katedra Jana Chrzciciela, XIII-wieczna Kolegiata Świętego Krzyża, kościół św. Bartłomieja i Pałac Arcybiskupi. Popularnym miejscem spotkań i atrakcja turystyczną jest Most Tumski, na którym zakochani wieszają kłódki, symbolizujące trwałość ich miłości.

Do Komorowa w doskonałych nastrojach dotarliśmy późnym wieczorem. Wydaje mi się, że każdy zgodziłby się, że był to doskonale spędzony czas. Mnóstwo atrakcji, doświadczeń, piękne miejsca zasługujące na swą sławę, które wzbogaciły naszą wiedzę o świecie. Miło też było spędzić czas w swoim gronie w innych niż szkoła okolicznościach.