BIP

Zespół Szkół Ogólnokształcących

Dynie

Dynie
Różne faktury, materiały, dźwięki - często wydaje nam się, że to tylko urozmaicenie, a tymczasem ma wielkie znaczenie dla rozwoju dziecka. Świat odbieramy wszystkimi zmysłami. Chłoniemy dźwięki, zapachy, obcujemy z różnymi fakturami,  materiałami. Ważne jest, aby dziecko rozwijało wszystkie swoje zmysły od samego początku. 

Podczas realizacji innowacji SensoSmyki dzieci wykonały pracę plastyczną polegająca na wyklejeniu martwej natury różnorodnymi ziarnami, które przed rozpoczęciem pracy dotykaliśmy, wąchaliśmy, przesypywaliśmy.
--

Wychowawczyni
Elwira Padewska

Babeczki

Babeczki
Nawyki żywieniowe kształtujemy od najmłodszych lat. Ważnym elementem dla otaczającej nas z wszystkich stron reklamy, jest pokazanie dzieciom, że jest alternatywa dla niezdrowych przekąsek. Dlatego razem z dziećmi upiekłyśmy zdrowe babeczki marchewkowe. Była to świetna okazja aby porozmawiać  bezpieczeństwie w kuchni, higienie oraz o ograniczeniu cukru w codziennej diecie.

--

Wychowawczyni
Elwira Padewska

Morskie głębiny

Morskie głębiny
"Morskie głębiny"
praca plastyczna wykonana technika mieszaną.
 

--

Wychowawczyni
Elwira Padewska

Święto dyni

Święto dyni
Dynia w roli głównej!
 
Jesienną porą dynia była królową naszej rodzinnej zabawy. Dzieci wspólnie z rodzicami, wykorzystały dynie do stworzenia fantastycznych dekoracji, które ozdobiły korytarz na parterze przed naszą salą.
 
Wychowawczyni
Elwira Padewska

Dzień Niepodległości

Dzień Niepodległości

Uroczyste obchody Dnia Niepodległości

Sensosmyki

Sensosmyki
Jesień, pora roku niekoniecznie lubiana ze względu na różnorodne zjawiska pogodowe ale posiadająca pewne cechy, które są niepowtarzalne i na które wszystkie dzieci czekają cały rok. To spadające liście, mieniące się kolorami tęczy, z których można przygotowywać prace plastyczne, bukiety lub po prostu się nimi bawić. Żywe i intensywne kolory cieszą oko i podsycają jesienny nastrój. Liście, kasztany, żołędzie w różnych kształtach, rozmiarach, fakturach oddziałują na nasze zmysły. Każdy kontakt z przedmiotem jest jak uścisk, dziecko poznaje jego kształt i fakturę, odkrywając w ten sposób swoją świadomość ciała. Poza tym system dotykowy odgrywa ważną rolę w rozwoju poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego oraz umiejętności społecznych, dlatego wykorzystaliśmy je podczas realizacji zajęć sensorycznych, podczas których dzieci wykonały pracę plastyczną w grupach. 
 
Wychowawczyni
Elwira Padewska

Warsztaty na Uniwersytecie Warszawskim

Warsztaty na Uniwersytecie Warszawskim
Dzieci z klasy 0A wzięły udział warsztatach eksperymentalnych pt "Poznajemy powietrze" na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas nich, dzieci pod okiem eksperymentatorki z WF UW samodzielnie wykonały doświadczenia, które pomogły im lepiej zrozumieć otaczający świat.  
 
Wychowawczyni
Elwira Padewska

Sadzenie krokusów

Sadzenie krokusów
Dzieci z klasy 0A, z radością przyłączyły się do "Gminnej Akcji Sadzenia Krokusów. 
Dzięki wsparciu p.Joanny Kik-Mikła, Urszuli Osiej oraz rodziców pod oknami sali zasadziły cebulki kwiatów, które wiosną będą cieszyć nasze oczy. 
 
 

--

Wychowawczyni
Elwira Padewska

Sensoryki

Sensoryki

Dotyk. Często go nie doceniamy, a bez niego nie bylibyśmy w stanie poprawnie funkcjonować. Odpowiedzialny jest zarówno za uczucie delikatnego głaskania, jak i nacisku, bólu i temperatury. Zmysł dotyku jest niezwykle cenny. Jako narzędzie fizjologiczne, pełni ważną funkcję ostrzegawczą przez sygnalizowanie zagrożenia za pomocą bodźców bólowych.  Dzięki zmysłowi dotyku czujemy, jak ktoś nas dotyka, możemy ocenić rozmiar, kształt i ciężar przedmiotów, a także stwierdzić czy coś jest twarde czy miękkie, zimne czy ciepłe i czy może być źródłem bólu. Dotyk zapewnia też orientację przestrzenną (nie musimy patrzeć by wiedzieć, gdzie znajduje się dowolna część naszego ciała).   

 
Podczas realizacji innowacji SensoSmyki dzieci miały okazję dotknąć dynie i poczuć je niemalże każdą częścią ciała. Odpowiadały na pytania jak je czują i jakie one są:mokre, śliskie, ciepłe,ostre, zimne, przyjemne w dotyku czy też nie. 
Dzieci doświadczały również wielu wrażeń zmysłowych poprzez dotykanie różnorodnych ziaren oraz miały kazję do swbodnej zabawy z ich wykorzystaniem.
 
 
--
Wychowawczyni
Elwira Padewska

"Leśni odkrywcy przyrody"

Leśni odkrywcy przyrody
Dzieci z klasy 0A uczestniczyły w spacerze do Komorowskiego lasu jako "Leśni odkrywcy przyrody". 
Dzieci uważnie obserwowały otaczające je środowisko. Las to zbiór różnorodnych roślin, w którym to drzewa pełnią najważniejsze rolę ponieważ decydują o warunkach życia dla pozostałych organizmów roślinnych i zwierzęcych. dzieci mogły zobaczyć warstwy lasu oraz poznały kilka gatunków grzybów jadalnych i niejadalnych oraz trujących.
Nazbierały również dary lasu, z których wykonały wiele prac plastycznych.
 
Sylwia Putra 

Korzenie ogórków

Korzenie ogórków

"Zielona od zawsze
Skórka
Na grzbiecie pana
Ogórka
W zieleni lico, zielony
Nos
Zielony nawet jego
Głos..."(M. Dąbrowski)

 
Dzieci z klasy 0A samodzielnie ukisiły ogórki dzięki czemu miały okazję obserwować zmiany zachodzące w słoiku.
--
Wychowawczyni
Elwira Padewska

Soki

Soki

Wizyta na targu obfituje również w zakupy owocowych i warzywnych pyszności, z których w klacie, przy pomocy dzieci powstają pyszne soki owocowo-warzywne. 
 

 
Elwira Padewska

Targ

Targ
Każdego roku w ramach realizacji lekcji w terenie, dzieci z grupy 0A wybierają się na targ miejski w Pruszkowie. 
Uczennice i uczniowie mają okazję dotknąć oraz posmakować warzyw i owoców nie tylko tych wyhodowanych przez polskich producentów, ale również tych, które przebyły tysiące kilometrów by trafić na nasze stoły. 
Jak co roku wizyta najmłodszych uczniów wzbudziła wiele pozytywnych reakcji wśród sprzedających i kupujących.
 
 
Elwira Padewska